Retur policy

Ångerrätt

Ångerrätten gäller i 14 dagar från den dag du tog emot ditt paket. Observera att ångerrätten ej omfattar varor som försämrats av användning. Varan skall returneras i oförändrat skick i dess originalemballage för fullständig återbetalning. Detta innebär att eventuella förpackningar, produktframsidor, informationsblad och andra tillbehör ska vara intakta och inskickade tillsammans med produkten vid retur. Om du inte uppfyller dessa krav förbehåller vi oss rätten att göra ett värdeminskningsavdrag upp till 100 % på beloppet som ska återbetalas. Du ansvarar för varan till dess att vi mottagit den. Återbetalningen kommer att ske inom 14 dagar från det att vi mottog ditt meddelande om att du ångrat köpet. Vi förbehåller oss dock rätten att avvakta återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan (till exempel inlämningskvitto hos transportör). Ett ångrat köp måste meddelas till oss senast 14 dagar efter mottagen leverans till info@summerfun.se.

Använd en tjänst avsedd för leverans till företag när du skickar tillbaka paketet så att paketet kommer till vårt lager och inte till ett ombud. Vi rekommenderar att skicka paketet spårbart.

Öppet köp

Vi på Summerfun erbjuder 14 dagar öppet köp så du ska ha tid att känna efter om produkten verkligen är för dig. Öppet köp gäller i 14 dagar från den dag du tog emot ditt paket och under förutsättning att varan returneras oanvänd och oskadad, i obruten originalförpackning och att alla typer av märkningar, etiketter och klisterlappar finns kvar på varan.

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om leveransen varit felaktig, då löser vi givetvis detta åt dig utan kostnad. Du får inte tillbaka ursprunglig fraktkostnad vid enbart ånger. Returer skall skickas som spårbart brev eller paket med en tjänst avsedd för leverans till företag så att paketet kommer till vårt lager och inte till ett ombud.

Vi hanterar inte byten och vi ber dig att returnera varan till oss och göra en ny beställning.

Vår returadress är:
Summerfun / LO Consulting AB
Röra Byväg 5
418 78 Göteborg
Sverige

Reklamationer

Om vi levererat en produkt som är defekt ber vi dig kontakta oss inom skälig tid från det att felet upptäckts för att hjälpa dig att lösa problemet. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. Skicka ett mail till info@summerfun.se med ditt ordernummer, en utförlig felbeskrivning och vid instruktion bilder och/eller filmklipp som visar felet.

Reklamationsrätten gäller fabrikationsfel. Det vill säga ett fel som uppstått vid tillverkningen och som skiljer varan från en likadan tillverkad utan fel. Detta betyder att solblekning, missfärgning, rost etc. endast går att reklamera inom skälig tid från det att varan togs emot. Reklamationsrätten gäller heller inte fel som orsakats av slitage eller brist på underhåll och service.

Vid en, av Summerfun, godkänd reklamation åtgärdar vi felet eller byter ut produkten mot en ny. Reklamationsrätten gäller inte om kunden själv åtgärdat eller låtit åtgärda felet utan att Summerfun godkänt detta. Reklamationsrätten gäller heller inte om kunden orsakat felet.

Summerfun står alltid för eventuella fraktkostnader samt övriga kostnader för returen tillbaka till oss vid en godkänd reklamation som skett inom skälig tid. Skälig tid gällande reklamationer anses vara inom två månader enligt Trygg E-handel.

När vi eller våra leverantörer skickar en ersättningsvara eller en ersättningsdel försöker vi välja det fraktsätt som är lämpligast men det är inte säkert att det blir samma som vid beställningstillfället. Notera att reklamationsrätten gäller för ursprunglig köpare, och inte längre gäller vid eventuell vidare försäljning. I de fall Summerfun skickar reservdelar eller ersättningsvara till kund går denna till beställningsadressen om konsument inte meddelat annat.

Vår returadress är:
Summerfun / LO Consulting AB
Röra Byväg 5
418 78 Göteborg
Sverige

Leverans och fraktskada

När paketet mottagits så ber vi dig att kontrollera beställningen, så att det är rätt vara/varor som levererats samt att allting finns med enligt ordern som du beställt. Skulle något vara fel i din order ber vi dig att snarast meddela oss detta till info@summerfun.se. Om någon vara saknas i en leverans ska Summerfun meddelas om detta inom fem dagar från det att försändelsen togs emot.

Om du har mottagit en vara som har skadats i frakten så ber vi dig att fota skadorna på emballaget och varan, och snarast möjligt sända bilderna i ett mejl till vår kundtjänst. Om fraktskadan är synlig på det yttre emballaget är det viktigt att du påpekar detta till personal/bud vid mottagandet av paketet.

Outlösta beställningar

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid outlösta paket (returfrakt, expeditionskostnad, hantering etc.). Därför tar vi ut en avgift om 200 SEK om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos ombudet i 7-14 dagar innan den returneras till oss.

Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer, du hittar kontaktuppgifter till ARN på deras hemsida www.arn.se.